Blog

حواشی فدراسیون شطرنج تمامی ندارد و هر دم از این باغ بری می‌رسد.

حرکت در خانه‌های سیاه؛ جنگ داخلی در فدراسیونی پرحاشیه/ وقتی شطرنج، شطرنجی شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی جودو وازا، فدراسیون شطرنج از جمله فدراسیون‌هایی است که هر چند وقت یک بار دچار حاشیه‌ای اساسی می‌شود. اینکه چه زمانی شطرنج باید روی آرامش را ببیند سوالی است که به نظر می‌رسد کسی نمی‌تواند به آن پاسخ بدهد، چراکه حتی افرادی که زمانی دلسوز و پیگیر این رشته هم بودند حالا خودشان چاقو به دست شده و به جان این رشته افتاده‌اند. در آخرین چالشِ فدراسیون شطرنج، شادی پریدر، نایب رئیس بانوان دست به کار شده و تصمیم به افشاگری گرفته است. او که خودش از حامیان حسن تامینی، رئیس فدراسیون در زمان انتخابات بود، حالا باوجود اینکه در فدراسیون سمت هم دارد انتقادهای تند و تیزی را مطرح کرده است. هرچند مدل مدیریت فدراسیون شطرنج در ماه‌های اخیر انتقادهای زیادی را به همراه داشت، اما اینکه نایب رئیس بانوان هم لب به انتقاد باز کند نکته عجیبی است که شاید در هیچ فدراسیون دیگری شاهد آن نباشیم. پریدر که بارها نشان داده علاقه زیادی به افشاگری و طرح موضوعات مختلف در صفحه شخصی‌اش دارد این بار هم تصمیم گرفت بجای پیگیری مشکلات از طریق قانونی، چند استوری در صفحه شخصی خود منتشر کند تا اوضاع ناآرام شطرنج را ناآرام‌تر از گذشته کند.

از جمله نکاتی که پریدر به آن اشاره کرد بحث مهره‌چینی رئیس فدراسیون بود. نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج مدعی شد که باند گیلانی‌ها برای فتح تهران دست به کار شده‌اند. دلیل طرح این مسئله این بود که تامینی از استان گیلان و به عنوان نماینده مردم رشت در مجلس نهم حضور داشت و حالا به عنوان رئیس فدراسیون 7 عضو هیأت رئیسه فدراسیون، 4 عضو از استان گیلان انتخاب شده‌اند. بنا بر ادعای پریدر شماری از پست‌های دیگر فدراسیون نیز در دست نزدیکان تامینی است. پریدر در ادامه به برخی نکات و مباحث مالی هم اشاره کرد؛ او نوشت: بلیط اعزام ورزشکار به مسابقات اندونزی ۱۵ میلیون تومان بوده و فدراسیون از خانواده‌ها بابت اعزام ورزشکار به اندونزی مبلغی در حدود ۴۸ میلیون تومان دریافت کرده و هنوز مابه‌التفاوت این مبلغ به حساب افراد اعزامی واریز نشده است. قرار بود ابتدا ۱۶ میلون هزینه اعزام سفر به سریلانکا باشد که آن را به ۲۵ میلیون رساندند و در نهایت ۴۰ میلیون نیز از خانواده ها به صورت علی‌الحساب گرفته شد و هنوز مابه‌التفاوت آن پرداخت نشده است. برای پرداخت این هزینه این ۲ سفر شماره یک نفر اعلام شده و آن نیز خاطره عزیزی مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون است. حسن تامینی، رئیس فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جودو وازا، در این خصوص اظهار داشت: بهتر است برای توضیح گرفتن با خانم پریدر صحبت کنید! ما نوشته‌های او را بررسی کردیم. موضوعاتی که مطرح شده را به حسابدار، بازرس، دبیر و سایر مسئولان فدراسیون منتقل کردم و همه چیز در دست بررسی است. وی در پاسخ به این سوال که آیا پریدر همچنان در فدراسیون سمت دارد یا خیر، تصریح کرد: بله؛ ایشان نایب رئیس بانوان، مربی بانوان و… هستند.

رئیس فدراسیون شطرنج عنوان کرد: من در جریان دغدغه‌های پریدر نبودم؛ با این حال اگر اظهارات او درست باشد و تایید شود قطعاً وی را تشویق خواهیم کرد و درغیر اینصورت خودش باید پاسخگو باشد. فعلا در حال بررسی شرایط هستیم و قطعاً به زودی جمع‌بندی خواهیم کرد. البته تامینی به این موضوع هیچ پاسخی نداد که آیا اتفاقات و مشکلاتی که در این فدراسیون رخ می دهد باید در فضای مجازی آن هم توسط نایب رئیس بانوان این فدراسیون منتشر شود تا ایشان به بررسی آن بپردازد؟ نکته دیگر اینکه تامینی، رئیس فدراسیون شطرنج اینقدر از درون فدراسیون خود بی خبر است!!! که می گوید اگر مطالب، نایب رئیس درست باشد او را مورد تشویق قرار می دهد. باید اذعان کرد شطرنج ایران مدت‌هاست که روزهای خوب را به خود ندیده و به نظر می‌رسد مسئولان این فدراسیون ترجیح می‌دهند همیشه در خانه‌های سیاه حرکت کنند. بدون شک بیان اینگونه مسائل جنگ داخلی در فدراسیونی پرحاشیه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا شطرنج تا مدت زیادی شطرنجی شود! نکته مهم دیگر اینکه پریدر با بیان این موضوعات به دنبال چه چیزی بوده موضوعی است که می تواند بسیاری از ابهامات این ماجرا را روشن کند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید