Blog

رئیس حزب «تحریک انصاف» پاکستان با وعده مبارزه تا آخرین نفس، از شهروندان این کشور خواست برای تظاهرات مسالمت آمیز آماده باشند.

عمران خان:  برای تحقق آزادی تا آخرین نفس مبارزه می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل جودو وازا، « رئیس حزب «تحریک انصاف» پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور روز دوشنبه از شهروندان پاکستانی خواست برای تظاهرات مسالمت آمیز آماده باشند و وعده داد تا آخرین نفس برای تحقق «آزادی واقعی» مبارزه کند.

به گزارش منابع خبری،«عمران خان» رئیس حزب «تحریک انصاف» و نخست وزیر سابق پاکستان در توییتی با تاکید بر ادامه مبارزه برای آزادی و با انتقاد از دستگاه قضایی این کشور نوشت، بدون هیچ تحقیقی در مورد اینکه چه کسی مسئول آتش‌سوزی ساختمان‌های دولتی یا کشته شدن ده‌ها معترض غیرمسلح بر اثر اصابت گلوله بوده، حدود ۷۰۰۰ عضو حزب تحریک انصاف و بانوان پاکستانی  زندانی شده‌اند. سه شنبه گذشته،بعد از بازداشت «عمران خان»، نخست وزیر سابق اعتراضات و درگیری‌های شدید در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که به کشته شدن حداقل ۸ نفر و بازداشت حدود ۲ هزار نفر انجامید. دادگاه عالی پاکستان روز جمعه بازداشت عمران خان را غیرقانونی خواند. نخست وزیر سابق پاکستان روز شنبه قوه قضاییه این کشور را از عوامل ضعف دموکراسی در پاکستان خواند. 

وی در ادامه این توییت نوشت: «معلوم است که تمام این مراحل توسط کسانی اداره می‌شد که می‌خواستند از آن به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب بیشتر حزب تحریک استفاده کنند.»

رئیس حزب تحریک انصاف در ادامه از همه شهروندان پاکستانی خواست برای تظاهرات مسالمت آمیز آماده باشند.

منابع خبری گزارش کرده‌اند که شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک»، «یوتیوب» و «توییتر»  در  این کشور از دسترس خارج شده اند. وزارت کشور پاکستان  سه شنبه گذشته در بحبوحه ناآرامی‌ها پس از دستگیری  عمران خان، خدمات پهنای باند تلفن همراه را در سراسر کشور کاهش داد و دسترسی به فیس بوک، یوتیوب و توییتر را مسدود کرد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید