Blog

دولت اسلواکی به خاطر وجود یک ماده آفت کش ممنوعه، یک محموله 1500 تنی گندم وارداتی از اوکراین را معدوم کرد و واردات گندم از این کشور را به طور کامل متوقف کرد.

معدوم سازی گندم صادراتی اوکراین به دلیل وجود باقیمانده سم / واردات گندم اوکراین به اسلواکی متوقف شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل جودو وازا به نقل از راشاتودی، اسلواکی اعلام کرد که دولت این کشور هر گونه واردات و فرآوری گندم وارداتی از اوکراین را پس از تشخیص وجود یک آفت‌کش خطرناک در یکی از محموله‌ها متوقف کرده است. بر اساس بیانیه وزارتخانه اسلواکی، این ممنوعیت وارداتی شامل تمام محموله‌های گندم‌ از مبدأ اوکراین، و آرد تولیدشده از این گندم‌هایی که در داخل اسلواکی انبار شده، می‌شود. چند روز پیش مقامات اسلواکی وجود یک آفت‌کش خطرناک به نام کلرپیریفوس، در یک محموله گندم وارداتی از اوکراین را اعلام کردند که بر اساس قوانین اتحادیه اروپا وجود این ماده در محصولات غذایی ممنوع است.

هنوز مشخص نیست تا چه زمانی واردات گندم اوکراین به اسلواکی ممنوع خواهد بود، اما قرار است طی روزهای آینده از دیگر محموله‌های گندم اوکراین و آرد تولیدشده در اسلواکی نمونه‌برداری شده تا تکلیف وجود مواد سمی در آنها هم مشخص شود. قرار است اسلواکی نتایج تحقیقات خود را به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم ارائه دهد. طی ماه‌های گذشته پس از آنکه اتحادیه اروپا مجوز واردات بدون عوارض گندم اوکراین را صادر کرد، حجم قابل توجهی گندم از اوکراین وارد کشورهای اروپای شرقی شد. هدف از حذف عوارض وارداتی گندم اوکراین توسط اتحادیه اروپا این بود که جریان انتقال این ماده غذایی با قیمت ارزان به خاورمیانه و کشورهای آفریقایی تسهیل شود، اما برخلاف انتظارات حجم قابل توجهی از گندمی که از اوکراین به کشورهای اروپای شرقی انتقال پیدا کرد، در همین کشورها باقی ماند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید