Blog

حضور یک‌روزه رؤسای ادارات در مناطقی که کمتر مسؤول دولتی به آنجا سفرکرده و گفت‌وگوی صمیمی با مردم، رویکرد نو و خاص دولت سیزدهم در خصوص ارتباط مستقیم با مردم و بررسی میدانی مسائل شهرستان‌ها است.

کاروان خدمت، رویکردی نو برای تحول و پیشرفت در مناطق کمتر برخوردار/ روستاها مقصد هفتگی مدیران شهرستان نایین

به گزارش جودو وازا از نایین، دولت سیزدهم که خدمت خود را با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» شروع کرد، از همان ابتدا سفرهای استانی را در دستور کار خود قرارداد و در یک سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در ۳۱ استان کشور و بیش از ۵۰ شهرستان، در راستای هدف خود مبنی بر مردمی بودن، حرکت نمود. این سفرها با محوریت استان‌های محروم آغاز شد که انتخاب روزهای تعطیل برای سفر و حضور در بین مردم با کمترین هزینه ممکن و بدون تشریفات، از ویژگی‌های مهم این حضور بود. مقام معظم رهبری سفرهای استانی را حادثهٔ مهم و درخشانی عنوان می‌کنند و صحنه‌های کم‌نظیری که از همدلی صادقانهٔ با مردم و نظارت میدانی به مسائل گوناگون اتفاق می‌افتد را، بسیار مهم می‌دانند. این ارتباط بی‌واسطه با مردم در شهرستان نایین با حضور  فرماندار این شهرستان در پاییز ۱۴۰۱ با راه‌اندازی سفر کاروان خدمت به روستاها و مناطق محروم رنگ دیگری به خود گرفت. حضور یک‌روزه اعضای شورای تأمین و رؤسای ادارات در مناطقی که کمتر مسؤول دولتی به آنجا سفر کرده و گفت‌وگوی صمیمی مردم و بیان درد و دل‌ها در کنار کار کارشناسی دقیق قبل از سفر، رویکرد نو و خاصی در خصوص ارتباط مستقیم با مردم و بررسی میدانی مسائل شهرستان است.

  روستاهای دهستان بافران دومین مقصد کاروان خدمت شهرستان نایین بود که در این سفر ۱۲ ساعته مسائل مختلف در حوزه‌های مسکن، طرح هادی، آبخیزداری، رساندن خدمات آب، برق، گاز، اصلاح شبکه‌ها، گردشگری و ارائه تسهیلات روستایی مطرح و بررسی شد. سفرهای کاروان خدمت، تکمیل پروژه احیای امید و اعتماد مردم است محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بابیان اینکه کاروان خدمت مدل جدیدی از حضور مسؤولان شهرستان در بین مردم است، گفت: قبل از سفر کارهای کارشناسی توسط متخصصان، رؤسای ادارات و دستگاه‌ها و صاحب‌نظران انجام می‌شود و چالش‌ها و نظام مسائل هر منطقه دسته‌بندی، اولویت‌بندی و بر اساس ظرفیت‌های هر روستا، تصمیم‌گیری می‌شود که درنهایت با حضور میدانی و گفت‌وگوی رودررو با مردم، دستورهای ویژه صادر می‌شود.

  وی افزود: در حوزه کاروان خدمت برکات زیادی است و فرصتی می‌شود که همه مدیران شهرستان در روستاها حضور پیدا کنند و مسیری را که مردم با توجه به مشکلات مختلف نمی‌توانند تا شهرستان طی کنند مسؤولان برای استقبال از مردم قدم برمی‌دارند. کریمی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کارها در نزد خداوند متعال را خدمت به خلق عنوان کرد و این خدمت را برای مسؤولان واجب و وظیفه دانست و گفت: خدا را شاکریم که در ادامه مجموعه سفرهای کاروان خدمت با همراهی نماینده مجلس، امام‌جمعه شهرستان و رؤسای ادارات در یک روز جمعه به تأسی از رئیس‌جمهور، مهمان مردم عزیز شدیم.

  کریمی با تأکید بر اینکه مصمم هستیم تا مصوبات به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: مصوبات سفرهای کاروان خدمت ناظر به مسائل روستا است و به‌واسطه یک تیم خبره از فرمانداری و با استفاده از نظرات مردم، معتمدین و مسئولین محلی استخراج می‌شود و تا حصول نتیجه دنبال می‌شود. وی ادامه داد: مدیران تعامل همه‌جانبه خود را در این برنامه نشان دادند و در راستای رفع مشکلات مردم اهتمام داشتند که از همه آنان قدردانی می‌کنم. کریمی سفرهای کاروان خدمت را تکمیل پروژه احیای امید و اعتماد مردم دانست و گفت: این برنامه دولت سیزدهم است که مردم ملموس و محسوس تأثیرات سفر و پیشرفت و تحول را احساس کنند.

  حضور بی‌واسطه فرماندار به همراه شورای تأمین و رؤسای ادارات در میان مردم آثار خیلی خوبی دارد اما کافی نیست؛ مسؤولان باید بتوانند مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخش‌های مختلف جلب کنند، باید با برنامه‌ریزی مردم را چه در زمینه‌های مالی و اقتصادی چه در زمینه‌های سیاسی، شریک و همراه کرده و از فکر و نظر مردم استفاده کنند چراکه پیشنهاد و نظرات مردمی کارگشا خواهد بود. توصیه مقام معظم رهبری برای ادامه روند این مدل خدمتگزاری این است که مدیران در دولت مردمی تحمل و صبر به خرج دهند. پایان پیام/63025

دیدگاهتان را بنویسید