Blog

مسئول قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان با اشاره به اینکه زمینی به صورت قرضی در کربلا در اختیار ما قرار گرفته، گفت: بنا داریم حسینیه‌ای در این زمین بنا کنیم تا هم ایام اربعین و هم در طول سال، پذیرای زائران امام حسین(ع) باشیم.

ساخت حسینیه توسط هیأت ثارالله زنجان در کربلا/ می‌خواهیم هیچ زیارت‌نرفته‌ای در زنجان نباشد+عکس و فیلم

محمد رسولی، مسئول قرارگاه کربلای هیأت ثارالله زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت جودو وازا با اشاره به احداث حسینیه‌ای برای این هیأت در کربلای معلی اظهار داشت: هیأت ما برنامه زیارت جمعی کربلای معلی را از ابتدای دهه ۹۰ کلید زد و در سال ۱۳۹۵ برای اولین‌بار موکب برای خدمت‌رسانی در زمان پیاده‌روی اربعین از سوی هیأت برپا شد. این موکب موقت بود و زمینی در اختیار قرار گرفته بود و از ایران، چادر و تجهیزات به عراق منتقل شد تا بتوانیم به زائران خدمت‌رسانی کرد.

مهدی رسولی در کنار برادرش محمد رسولی در کربلای معلی ماجرای زمینی که روزی هیأت ثارالله زنجان شد وی با اشاره به اینکه زمینی در اختیار هیأت قرار گرفته تا بتواند برنامه‌ها و خدمت‌رسانی‌های خود را در کربلا متمرکزتر پیش ببرد، گفت: این زمین از سال ۹۹ در اختیار هیأت به صورت قرضی قرار گرفته است که ماجرای جالبی هم دارد. من در آن سال برای برپایی موکب هیأت، راهی کربلا شده بودم، در حالی که با توجه به کرونا اصلاً مشخص نبود برنامه اربعین چگونه خواهد بود. در این سفر جلسات متعددی با مسئولان عراقی به خصوص شهردار کربلا داشتم تا زمینی برای برپایی موکب در اختیار هیأت قرار گیرد که محقق نشد. در پایان سفر چند روزه‌ام، ناامیدانه برای زیارت و وداع به حرم امام حسین(ع) رفتم که یکی از آشنایان را دیدم و برای او شرح ماوقع کردم که او گفت چند روزی بیشتر بمان، من در کربلا فردی را می‌شناسم، سراغ او هم برویم. چند روزی بیشتر ماندم و سراغ مالک این زمین رفتم. رسولی اضافه کرد: مالک این زمین «سید ابومجاهد» از مقامات سابق عراق است که زمین را از پدر خود ارث برده و تصمیم داشت این زمین را به محلی برای پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) تبدیل کند، اما به دلیل مشکلاتی معطل مانده بود. زمانی که از شوق ما و برنامه‌های هیأت ما مطلع شد، زمین را در اختیار ما گذاشت. ما هم اعلام کردیم در این زمین موکب و حسینیه‌ای خواهیم ساخت تا بتوانیم به خوبی پذیرای زوار اربعین باشیم.  

دیدگاهتان را بنویسید