Blog

مادر شهیدان حمیدرضا و جمشید فریدنیان از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان مسجدسلیمان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مادر شهیدان فریدنیان به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش جودو وازا از مسجدسلیمان، زنده‌یاد نصرت خلیلیان مادر شهیدان حمیدرضا و جمشید فریدنیان از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس دیار یک‌هزار شهید مسجدسلیمان پس از سال‌ها فراق آسمانی شد و میهمان فرزندان شهیدش شد.

وی که در تیرماه سال 1361 و اسفند سال 1362 داغ 2 فرزند شهیدش را دیده بود پس از چند دهه فراق در بهشت برین به آنها ملحق شد.

آیین تشییع پیکر پاک زنده‌یاد نصرت خلیلیان مادر شهیدان حمیدرضا و جمشید فریدنیان روز یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1402 از ساعت 8:30 صبح در قطعه والدین شهدای منطقه کلگه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان محلی، خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با صدور پیامی ارتحال زنده‌یاد نصرت خلیلیان مادر شهیدان حمیدرضا و جمشید فریدنیان را به خانواده داغدار این شهیدان عزیز تسلیت گفت.

بسیجی شهید حمیدرضا فریدنیان در پنجم مردادماه سال 1343 چشم به جهان گشود و در نوجوانی به همراه دیگر رزمندگان اسلام به جبهه اعزام شد.

پس از حضور در جبهه در تاریخ 26 تیرماه سال 1361 در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر 24 هزار شهید استان خوزستان ثبت کرد.

شهید حمیدرضا فریدنیان در سن 18 سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش پس از تشییع در مسجدسلیمان آرام گرفت.

شهید جمشید فریدنیان در یازدهم آذرماه سال 1335 دیده به جهان گشود و در دوران تهاجم دشمن به خاک پاک وطن همراه با دوستانش به جبهه‌های حق علیه باطل رفت.

این جوان دلیر پس از حضور در جبهه، در روز پنجم اسفندماه سال 1362 در عملیات خیبر مدال شهادت را به گردن آویخت و عند ربهم یرزقون شد.

پیکر پاک و مطهر شهید جمشید فریدنیان که در سن 27 سالگی به جمع شهیدان پیوست سال‌ها در خاک جبهه ماند و پس از شناسایی در پنجم مردادماه سال 1374 در مسجدسلیمان تشییع شد و در کنار برادرش آرام گرفت.

پایان پیام/72075

دیدگاهتان را بنویسید